Porady prawne > Artykuły > II. Alimenty
Alimenty - wartość przedmiotu sporu
Jeśli powód dochodzi określonego prawa majątkowego i jeśli od wysokości tego prawa obliczane jest opłata sądowa, konieczne jest określenie w pozwie tzw. wartości przedmiotu sporu. Jest to bardzo istotną czynnością, gdyż jej niedopełnienie skutkuje poinformowaniem przez sąd o konieczności dokonania stosownego uzupełnienia - jest to bowiem brak formalny pozwu (art. 130 Kodeksu postępowania cywilnego). Strona ma tydzień na dokonanie poprawki. Jeśli tego nie uczyni, pismo jest zwracane i nie wywołuje żadnych skutków prawnych. Tak więc nie ma możliwości przeprowadzenia sprawy o alimenty, jeśli nie podamy wartości przedmiotu sporu.
Alimenty należą do tzw. świadczeń powtarzających się, dlatego (...)
Ten artykuł jest płatny. Kliknij tutaj, aby uzyskać do niego dostęp.
Komentarze
Moim zdaniem to obowiązek alimentacyjny powinni znieść ,po drugie dokładna kontrola matek kombinatorek. Tu nie chodzi o to aby dziecko nie miało pieniędzy na małoletnie dzieci powinno płacic państwo a wiecie dlaczego.PO pierwsze to dziecko gdy zacznie pracować będzie przez kilkadziesiąt lat oddawać daninę RZądowi zapierdalajac do 67-roku życia a znając życie to za lat x może trzeba będzie pracować do usranej śmierci,ale co kurwa mnie obchodzi ,że żad polski przeznacza grube miliardy euro dla Greków,Grecy maja nas za kurwy złodziei i pijaków,wiem c pisze.NIECH PRZEKARZA TE PIENIĄDZE NA DZIECI Z ROZBITYCH RODZIN I PROBLEM ALIMENTACYJNY ZNIKNIE
2013-02-10 09:36:45
czesc jestem 6 lat po rozwodzie place alimenty na dzieci nawet 100 zl wiecej jej daje niz sad mi przyznal i oczywiscie kupuje dziecia wszystko to co chca bo widze i wiem ze inne dzieci maja do tego moja siostra z moja matka wysylaja paczki dziecia z canady byla zona chce podniesc mi alimety ja sie zgodzilem ale pod warunkiem ze dzioecko bedzie mialo to co mialo odemnie to powiedziala ze ta sa moje dzieci ja jej powiedzialem ze niedam jej wiecej bo ona dzidecia nic niekopuje a to co ma nie ma na podpaski dla siebie dodam ze co roku ja kupuje ksiazki i je ubieram a mam tez 2 zone i 2 dzieci i czy mona miec zaufanie dla takiej kobiety
2012-09-08 21:20:32
czesc wam mam maly problem rozstalam sie z facetem mam 3 letnia corke on placi alimenta ale dostalam mozliwosc wyjazdu za granice do pracy na opieke i moge miec przy sobie dziecko ojciec nie odwiedza ani nie dzwoni do niej czy sad pozwoli mi wyjechac na dwa miesiace abym mogla zarobic w polse nie pracuje a utrzymuje sie z alimentow dziecka i rodzinnego oczywiscie nie na stale dwa miesiace wracam puki dziecko nie chodzi do szkoly
2012-03-19 23:14:23
Moze to nie jest miejsce na tego typu rozwazania ale napisze w czym jest problem.Otoz jestem samotna matka,ojciec dziecka placi mi alimenty ale niechce mi splacac z poprzednich miesiecy co mam w takiej sytuacji poczac??
2012-03-19 11:36:41
Mam pytanie czy to jest karane . Bo Ĺźe niemoralne to wiem. Kobieta zaĹorzyĹa alimenty meĹźowi po by mieci fundusz na wyjazdy do niego on odsiaduje wyrok za gwaĹt zbiorowy na nieletniej . Co miesiÄ c wyjazd do niego kosztuje 400 pln dostaje 700 wten sposup okrada panistwo i wĹasne dzieci . Jak sÄ konsekwencje takego postepku.
2012-03-16 05:51:39
Faceci powinni zyc w odosobnieniu,to podłe samce.Mój maz ma na dziwki,co sam powiedział a dzieciom nie daje ani grosza.Sa wyjatki,allllllllle to jeden na milion.
2012-03-14 07:35:36
hej mam do was pytanie doszły mnie słuchy że moge doatawać alimenty na siebie jeżeli urodziłam dziecko przed 18, a sie ucze dalej czy to możliwe???
2012-02-26 23:30:25
w srode mam sprawe o rozwod cos napisze to dotyczy kobiet tez nie wszyscy sa idealni zona zloyla pozew ze pracuje za granica mam duzo pieniedzy mam druga osobe i mam placic jej 3tys zloty tak sobie zyczy na dwoje dzieci ktore kocham bardzo no i mojej pani niby stopa finasowa spadnie no tak zazwyczaj jest ale sa faceci i faceci zdrady nie tylko robia faceci robia to tez kobiety ale nie pomysla o facecie swoim tylko o pieniadze a najlepszy atut to dzieci zeby miec podpore moje maja 18 14 lat od 8 lat zonie nie chcialo sie isc do pracy bo przjechalem po miesiacu na 4dni zostawilem kase zrobilem w domu kolo domu i pojechalem za tydzien telefon bo niema juz pieniedzy tak wlasnie a powino 2 rodzicow myslec o dzieciach a nie jeden nikt nie pomysli ze facetowi tez braknie a na ziemi pieniadze nie leza dla mnie facet co o dziecku swoim nie pomysli to nie ma slow na takiego mysle ze do 18 roku zycia kazdy facet powinien myslec o dziecku ktore jest jego nie zaleznie czy jest z ina ale kobiety nie robcie z siebie ofiar wiadomo wytlumaczyc sie bo nie pracuje tak to faceta trzeba zgnoic ale nie wszyscy sa tacy jak myslicie
2012-02-19 02:18:27
i kto to pisze takie głupoty faceci to idioci niech sie zamienia z nami to zobaczą a nie nawet nie zainteresuje się dziećmi jak się urodziło tak nawet sie nie zna trzeba być naprawdę jebniętym ojcem
2012-02-08 22:08:12
czytając artykuł ostatni aż litość bierze tylko facet tak może napisać który nic nie wie o samotnym wychowaniu dziecka.ją wychowuję sama 12letnia córkę były mąż nie zarobił zł na swoje dziecko stać go na utrzymanie kochanki i jej dziecka. jemu sąd nic nie zrobił a ją za to że nie miałam za co żyć mam komornika na pensji a on 40tys wobec mnie długu którego nie mogę odzyskać
2012-01-30 18:19:30
witam niesadzcie siebie nawzajem kazdy zwiazek malzenski ma swoje uczucia i milosc wlasna ktora sie kierowali jak sie poznali a jezeli pozniej wyszly trudnosci w ich zyciu to z winy ich dwojga bo napewno jedna albo druga polowka niechciala popuscic w swej zadzy wladzy malzenskiej i nierozwijajcie tego tematu bo to powinno sie rozmawiac we dwoje jak na pierwszym spotkaniu zapoznawczym dobranoc wszystkim zycze wam zgody i milosci jak na poczatku wiezi malzenskiej
2012-01-20 23:55:34
Mam 18 lat i zostalam bez srodkow do zycia. Mam przysadzone alimenty od ojca, ale ostatnio dowiedzialam sie, ze bede musiala zwroci te pieniadze ktore bralam od kiedy moja mtka wyjechala za granice, poniewaz teraz przekracza jej dochod na dwie osoby. Nie rozumiem dlaczego jej dochod jest dzielony na nas dwie skoro ja jestem juz pelnoletnia osoba. Matka nie lozy na moje utrzymanie, tymczasowo mieszkam u ciotki, ktora mnie utrzymuje, ale nie dlugo bede sie musiala wyprowadzic. Zameldowana jestem w domu razem z matka i rodzenstwem, ale od dawn anikt tam nie mieszka, nie ma tam wody, zakrecono takze gaz, pozatym meiszkanie jest troche zaduzone. Rodzenstwo jest w rodzinie zastepczej u cioci. Nie wiem co mam robic w tej sytuacji, jestem juz zalamana, Czy ktos moze cos poradzic?
2011-12-03 18:03:36
KARGULA SPRAWIEDLWOSC POTRZEBNA ZAMEK NIECH WYLATA FAKTY 96 2MINUTY SPOZNIENIA WYROK ZAOCZNY400 JA BEZROBOTNY MATKA DZIECKA PRACOWNIK MGOPS 99 JAKO PRAWIE 30LATEK ZMUSZONY POJSC DO WOJSKA ZAWIADOMONE WSZYSYTKIE INSTYTUCJIE ZUS FUNDUSZ KOMORNIK WPLACONE W MOIM IMIENIU ALIMENTY ARMIA400 ZUS400MATKA MEGO SYNA DOSTAJE PRACAWYPLATA 2500 ZASILEK DLA SAMOTNYCH MATEK I JEDNORAZOWE ZASILKI GOTOWKA 99R POL ROKU 800ZL COMIESIAC JAKO PRACOWNIK MGOPSSPORA WYPLATA I INNE TRAKTOWANIE DYREKCJIPRYWATNIE KOLEZANKI ZA BRANIE POL ROKU Z2ZRODEL PO 400ZL KARA RATY PRZY SPLACIE ZUS OBECNIE NADAL BEZ PRACY I UBEZPIECZENIA W POLSCE OD 2LAT STAZ PRACY 12 PRZEWIDYWANA EMERYTURA7ZL 3LISTY Z MGOPS JEDNOCZESNIE PODAC OSOBISCIE STATUS MAJATKOWY 2LISTJEDYNE JAKIE WYSLALIZAWIADOMIENIE ZE OD3LAT WYPLACAJA JEJ ALIMENTY ISUMA DLUGU 3DAJA MI TYDZIEN NA SPLATE LUB WINDYKACJA PROK POLICJA WIEZIENIE PIERWSZY W TYM MIESCINIE PLESZEW POSTAWILEM SIE DYR MGOPS NIEMOGAC PREAwnika niemam nic mi zrobic donos dyr na mniedo u skarbow. spadek po tacie akcje nie namnie i gdy ozywie brata wplace 100 zl mamy 80 w u skarbowym po 2gdz bronie sie niewinny 2 dokumentami pani dyrektor pokazalem ze swiadomie wprowadzila w blad oklamala u skarbowy pytam komornika skarbowego co ztym zrobi choc poprosil o kopie tych 2akt mowi nic nie moze w oczach strach u tych ludzi rzadki pani dyr mgops pleszew nadal bezkarna choc to co mi zrobila cyt kodeksJEST NIEDOPUSZCZALNE W POLSKIM PRAWIE JESTEM NIEWINNY DLA SKARBOWKI ALE NA TEJ SPRAWIE I NA MOJEJ GLOWIE MAM2 KOMORNIKOW RAZEM A MOJ SYN DOROSLY JEGO MATKA NADAL PRACUJE MGOPS MA FIRME JEST INSP.BHP I KILKA ETATOW PAPA ZALATWIL I CHOC WSZEDZIE SLYSZE JESTESMY PO ROZWODZIE KLOPOT W TYM ZE NIEUDALO SIE MNIE ZMUSIC DO SLUBU I NADAL BIEDNY ALE KAWALEREM JESTEM PANI OD ALIMENTOW ZAMIAST KODEKSU A WOLEM STOI TO CO ZABILO FUNDUSZ JESLI DZIECKO SIE UCZY I MA GR INWALIDZKA PLACIMY PO18R I MOWI MI ZE I TAK JEJ BEDA PLACIC CO MIESIAC 400 TERAZ NORMA ALE PLACE TAKA KWOTE OD96R JESZCZE 7 LAT TO CHYBA FAKT ZE 18 DNI OD WYPISANIA SZEDL PAN Z SADU W PLESZEWIE DO MOJEGO DOMU WIADOMOSCIA O TERMINIE MOJEJ APELACJI W KALISZU DOSTARCZYL NA GODZINE PRZED ROZPRAWA W KALISZU CALE800METROW LATEM I CHC JA WTEDY BYLEM W SADZIE APELACYJNYM TO FAKT AGLEJZMIANY SEDZIEGO MNIE NIEZDZIWIL BO OW SEDZIA GDY OKAZALO SIE ZE JESTEM SAM PRZYJACIEL NIEDOSZLEGO TESCIA U KTOREGO NA BUDOWIE 1 WSTECZ ROZMAWIALISMY PRZY PIVKU A ZE TERAZ SLUZBOWO TO GO NIEZNAL SAM PAN PREZES APELACYJNEGO W KALISZY PAN HAK MATKA MEGO DZIECKA NIE BYLA ZONA BO SLUBU Z TA PANIA NIE BRALEM NAWET NIE CZEKALA TYCH 4GDZ NA WYROK PO CO PAPA ZADZWONIL WRACAJ A APELACJE ODRZUCILI PATOLOGIA TEJ PARANOII JEST TAK WIELKA SAD SADADEM A SPRAWIEDLIWOSC WIDZE JAKA JEST OD 19 LAT DLATEGO KARGULOWY KARABIN BY SOBIE W LEB PALNAC POTRZEBUJE BO JUZ W NIC NIE WIERZE ZAMEK JAK U KARGULA MOZE WYLATAC ZBYSZKO ZE ZRYTOGRODU PLESZEW
2011-11-29 21:02:25
Witam wszystkich czy ktos sie orientuje czy mozna dostac alimenty na dziecko mieszkajac razem tzn. matka, ojciec i dziecko dodam ze potrzebny jest tylko wyrok a nie alimenty ale czy mozna go dostac w takiej sytuacji????
2011-11-17 10:42:12
mam pytanko znajoma w tym roku bieze slub pobiera na 2 dzieci fundusz czy dalej bedzie pobierac ten mezczyzna to nie ojciec dzieci
2011-11-14 17:35:16
moja poprzednia synwa robi karte przetargowa o pieniadze czyli alimenty od mojego syna da zobaczy dziwcko nie da nie zobaczy /jak to mozliwe jest tak bezczelna że nawet do nas dziadków dziecka brzydko sie oddzywa mowiac ze syn jej nie dal alimentów co jest nie prawda i dziecka nam nie da co my dziadki mamy z tym wspólnego my jej alimentów nie płacimy a dzieciak jest naszym wnuczkiem /ona ma kupe kasy ic jej nie brakuje syn stara sie aby alimenty byly na czas placone inny by takiej wogole nie placił/cały czas szantarzuje nic dziecku nie kupi jakies tam drobiazgi co moze syn kupuje ona w ciazy z drugim
jestem po rozwodzie ,zona tylko chce alimenty a z dzieckiem nie pozwala sie widywac szlak mnie trafia nie mam odebranych praw rodzicielskich/wiem ze dziecko jest przeznia i jej rodzców zastraszane chciałbym go gdzies wziąć ale za każdym razem jak nie dasz kasy nie dostaniesz dziecka i tak jest od momentu rozwodu wiem że z obecnym męzem jest w ciazy a moje dziecko jest zastraszane za kazdym razem gdy dzwonie to nie dałes alimentow nie bedziesz sie widywal z dzieckiem nadmieniam ze od momentu rozwodu najwyzej z alimentami spażniam sie miesiąc co mam robic poradzcie prosze.
2011-11-11 09:17:28
Witam. Mam pytanko....czy na sprawie o podwyższenie alimentów, gdzie pozew złorzyla moja ex sąd sam może zmniejszyc alimenty? Jesli sa oczywiscie ku temu dowody? Czy ja musze skladac pozew o zmniejszenie alimentow? na tej sprawie czy po sprawie dziekuje za odpowiedz.......
2011-10-17 13:14:04
Wyjechałam do Niemiec do pracy.Moje dzieci zostały z mamą. Są przyznane alimenty przez sąd.Od kiedy zaczęłam prace w Niemczech przyszło pismo z gminy,że alimenty odebrane ponieważ ja pracuję zagranicą. Dzieci mają po 16,17 lat czy to jest możliwe,że alimenty zostały odebrane przez gminę jeżeli zostały przyznane przez sąd.?
2011-10-14 19:39:03
co moge zrobic w przypadku kiedy muj maz nie daje mi wogule pieniedzy?mam 5letniego synka ktory chodzi do przedszkola ,chce isc do pracy zeby zapracowac na potrzeby dziecka i moje to odrazu jest wielka awantura i straszenie ze mnie wyzuci na bruk.Nie wiem co mam zrobic bo sie obawiam ze dojdzie do rekoczynu ,kieds juz podniusl na mnie reke.jak wspomnialam o rozwodzie to powiedzial ze mnie oszpeci jak to zrobie.nie wiem co mam zrobic jestem niewolnikiem we wlasnym domu
2011-10-11 07:28:31
Witam, mam pytanie - mam nie slubna coreczke, moj maz ma zasadzone alimenty - ale nie placi regularnie, dziecko widzi raz w miesiacu - jak mu sie o niej przypomnij, to wezmie ja w poludnie i wieczorem odwozi, poznalem nowego mezczyzne, z ktorym spotykam sie od roku, od bardziej niz moj maz dba o mala, teraz zaszlam z nim w ciaze i chce wyjechac do niego bo mieszka w niemczech, chcemy sie pobrac - co robic?? mam jakas szanse zeby to moj przyszly maz moglby byc tata malej, mam prawo pozbawic ojca praw w takiej sytuacji?? Dziekuje z gory za pomoc
2011-10-04 23:51:51
MOj maz płaci na dziecko 300zl bylej zonie i do tego jeszcze na dwoje po 100 i 200 zł. zarabia 1800zł. ona dała o podwyzke do 600zł. my mamy dwoje dzieci,ja nie pracuje poniewaz karmie piersia i wychowuje dzieci. ona kupuje maszyny do paznokci wysyła córke na wakacje i jezdzi tez sama,my oczywiscie nie bo nas nie stac.Dodam ze ona pracuje na czarno i twierdzi wiecznie ze nie ma pieniedzy.My płacimy za wynajem i rózne pierdoły,mamy wilgoc córke z atopowym zapaleniem skóry,duzo wydaje na specialne kosmetyki,ona mieszka w bloku wiec o nic sie nie martwi,my nie mamy nawet na wegiel i piszemy o zapomogi z pracy?Czy to jest mozliwe zeby ona dostała jaka kolwiek podwyzke?Dodam ze maz na wakacje urodziny swieta daje sam od siebie,
2011-09-20 13:23:14
przedstawie dwie sytuacje mam znajoma ktora wychowuje sama dziecko jej partner gdy dowiedzial sie ze jest w ciazy kazal ja usunac dziewczyna ma alimenty 350 zl placi je i co z tego jak nigdy nie widzial tego dziecka na oczy ona chcialaby zeby sie zainteresowal ich dzieckiem czzekala na wizyty na telefon na jakikolwiek sygnal ktorego nie ma 5 lat a moj obecny partner placi alimenty w terminie zakupuje rozne rzeczy od ubran zabawek slodyczy odwiedza mala chce ja zabierac do sibie uczestniczyc w jej zyciu dzielic sie obowiazkami ale matka na to nie pozwala chociaz ma ustalone dni godziny w ktorych moze zabierac ja dodam tylko ze malzenstwo rozpadlo sie z takiego powodu ze to ona postanowila odejsc do innego mezczyzny.To ze nie pozwala zabierac dziecka tlumaczy tym ze ona jest za mala ze nie chce ale nikt nie chce robic tego na sile wiadomo dziecko trzeba przyzwyczajac tak naprawde to od niej zalezy jak nastawi dziecko jak je usposobi do taty do tego zeby chciala jechac z nim przeciez mama dla 5 letniego dziecka jest wszystkim autorytetem poczuciem bezpieczenstwa azylem ale nie po co stwarzac dziecku rodzine dom wychowywac je razem lepiej nie pozwalac ograniczac spotkania z ojcem twierdzac ze sie nie interesuje i leciec do sadu po podwyzke alimentow moze jestem prosta moze glupia nie wiem ale tym moim prostym rozumem nie pojmuje pewnych rzeczy a napewno nie widze w takim postepowaniu czegos dla dobra dziecka.Apeluje do kobiet moze najpierw przystopujcie zatrzymajcie przemyslcie gdzie jest problem moze cos akurat wy robicie nie tak szukajcie dobra dla dziecka przede wszystkim.Prawo ma regulowac pewne rzeczy a krzywdzi wielu ludzi....
2011-07-29 22:37:02
Kochani przeczytałem wasze komentarze tak wogule wszystkie są takie same tylko strony sporu sie zmieniają to nietak to niechodzi o mama tata czy mąż żona to chodi o ludzi w karzdym związku jest inaczej w jednym tatuś jes ok w innym nie i odwrotnie wiem bo sam jestem w podobnej sytuacji kocham swoje dzieci bardo ale niestety jestem po rozwodzie oczywiście to moja była załorzyła bo namuwił ją kochanek o kturym pojecia niemiałem potem nieślubne dziecko i dalej jeszcze dwuch innych ale mniejsza oto alimęty mam zasądzone ona dziećmi sie niebardzozajmuje robią co chco jak do nich jade to musze im dom posprzątać bo idealna mamusia tego nierobi sterty brudnych garów i wogule syf i niemuwcie tylko że mamy sprawiedliwośc w tym kraju niestety nie dlatego zdania jestem takiego jakfacet jest skończonym dupkiem i nieiteresuje go rodzina tylko imprezy i panienki to niejest to materiał na tatusia s kolei co do pan jest tak samo i prosze was nieosadzajmy inny po własnych przejściach bo obrarzamy tych kturzy nisą winni "każdy ma prawo do szczęścia ale nie każdy ma szczęście do prawa" stoję po stronie tych którzy naprawdę cierpią.
2011-07-23 12:06:47
z kobietami jedna wielka rozpacz ktos na dole napisal do gazu z nimi zgadzam sie cale moje 20 lat wstecz to jedna wielka gechenna ,im chodzi jedynie o seks i kase ,nie wciskajcie mi kitu ale TAKA JEST PRAWDA SEKS I KASA,i wybaczcie faktycznie traktuja nas jak zywe wibratory i dawce bankomatowego ,ochyda.a co do ojcostwa nie jedna mogła by sie uczyc odemnie PANIE KOCHANE
2011-07-11 15:35:53
czytam ,czytam i ubolewam... jestem po rozwodzie, z ojcem mojego synka nie laczy mnie nic oprocz dziecka od prawie 2 lat, zabiegam o kontakty malego z "tatusiem", z dziadkami i reszta rodziny.. ciezka sprawa. dziecko oglada zdjecia, dzieki czemu wie jak wygladaja dziadkowie, tatus mieszka w niemczech- pojawia sie raz na 4 miesiace..pierwsze 2-3 dni jest jest tak zakochany w dziecku, ze az milo popatrzec, pozniej przyjezdza, juz coraz rzadziej, na koncu- przed samym wyjadem poplakuje- "jak to ciezko " rozstac sie z dzieckiem. Ja wychowuje syna sama, moj czas dziele na prace, zabawe, wychowanie mojego dziecka, szkołe(ucze sie dalej)dom,,nie mam nic poza tym, zadnego prywatnego zycia, ale "tatus" ma, jak najbardziej.. gdzie tu jest sprawiedliwosc?jednematki ograniczaja ojcom kontakty z dziecmi-ale to zaowocuje w przyszlosci, dostana za swoje- inne o ten kontakt zebraja.W kazdym przypadku cierpia maluchy...
2011-07-08 21:27:46
chce powiedziec ze kobiety strasznie nalatuja na mezczyzn pisza ze eby zyli z takiej sumy pieniedzy jaka placa na dziecko ale chwileczke obowiazek spoczywa na 2 rodzicach wiec czegos tu nie rozumiem.Poza tym najczesciej jest tak ze same utrudniaja kontakty z dzieckiem niestety przykre jest to ale nastawiaja dziecko przeciwko a potem maja pretensje ze ojcowie sie nie interesuja normalni ludzie potrafia sie dogadac podzielic opieka obowiazkami i kosztami wychowania nienormalni sadza sie obrzucaja do czego to prowadzi??kazda sytuacja jest inna indywidualna ale wypadalo by ja poznac a nie z gory zakladac ze mama jest cacy a tata be mamy chore prawo nawet bardzo i sam Pan Bóg wie ile osób przez to wycierpialo.Prawo powinno byc dla ludzi a nie przeciw nim jak mozna zalozyc cos z gory LUDZIE!!!Kobiety jestescie niesprawiedliwe i bezwzgledne jak wy mozecie dobrze swoje dzieci wychowywac skoro w was tyle nienawisci i pazernosci jak sie czujecie jak tak o was napisalam?dobrze wam teraz?to poczujcie sie tak jak co niektorzy ojcowie ktorzy z gory sa na pozycjii straconej tylko dlatego ze sa mezczyznami.Troche oleju w glowie
2011-07-07 23:40:31
KOBIETO 27 TO JEST DO CIEBIE.PISZESZ,ŻE TWÓJ PARTNER MA DWÓJKĘ DZIECI I MATKI TYCH DZIECI NIGDY NIE KOCHAŁ TO MOJE PYTANIE BRZMI CZY ONA GO ZGWAŁCIŁA?BO ROZUMIE JEDNO DZIECKO TO MOŻE BYĆ PRZYPADKOWE POCZĘCIE ALE DRUGIE TO JUŻ NIE I ZANIM NAPISZESZ TAK NIE MIŁE RZECZY O MATCE DZIECI TWOJEGO PARTNERA SIĘ ZASTANÓW BO ZROBI CI DZIECIAKA I PÓJDZIE DO TRZECIEJ I TO SAMO POWIE NA CIEBIE.A PEWNIE ZOSTAWIŁ ŻONĘ I DZIECI BO MASZ KASĘ A TO NIE JEST MIŁOŚĆ.ZABIERASZ OJCA DZIECIOM TO ICH NIE KRZYWDZ NISKIMI ALIMENTAMI ,ŻEBY NIE MIAŁY GORZEJ JAK ICH RÓWIEŚNICY.TRZYMAM KCIUKI ZA ŻONĘ I DZIECI TWOJEGO PARTNERA A TOBIE ŻYCZĘ ABYŚ JAK NAJSZYBCIEJ TO MOŻLIWE PONIOSŁA KONSEKWENCJE ROZWALENIA TEJ RODZINY
2011-07-03 20:59:06
Przeczytałam sporą część z Waszych komentarzy i oczywiście uważam, że każdy ma prawo do własnej opinii, poza tym każdy z innego punktu ocenia dane sytuacje... Ja od dłuższego czasu jestem/mieszkam z mężczyzną, który jest w trakcie spraw rozwodowych z żoną. Mają 2 dzieci. Mój partner nigdy nie kochał tej kobiety, żył z nią tylko ze względu na dzieci. Ja prowadzę firmę, prowadzę dom, dziecko planujemy, ale za czas jakiś... W każdym razie Jego żona to pasożyt. Brudaska, bez wykształcenia, NIC nie robi, nie pracuje, nie pracowała i generalnie nie ma zamiaru. Nie umiała prowadzić domu, nie gotowała, dosłownie syf i brud, a ciągle wyciągać chce od Niego kasę, nie chce dać rozwodu itp. Niektóre są takimi leniami, że szok. Dodam, że dosyć długo ja zajmowałam się tymi dziećmi...
2011-05-09 16:15:56
witam mam pyt jesli mam nie slubne dziecko,placilem alimety czy jak moje ex kobieta wziela slub z meszczyzna czjestem zobowiazany placic dalej alimety?
2011-05-02 15:18:36
a kto wam broni samce byc dobrymi tatusiami? dbajcie o dzieci i badzcie tatusiami rozwodu z dzieckiem sie nie bierze , a nie narzekajcie ze kobiety buntują dzieci , zezłe dzieci itp TO WASZE DZIECI I WASZE OBOWIAZKI -PRZERZUCACIE JE NA MATKI A SAMI NIC NIE ROBICIE TYLKO KRYTYKUJECIE WY JESTESCIE PASOZYTAMI I NIEODPOWIEDZIALNYMI GNOJKAMI
2011-04-28 12:35:19
Nie którzy nie zastanowią się co piszą!!!!faceci są żałośni!!! narobią dzieci a pózniej rączki umywaja!!! Myśliże wszystko jest łatwe!! widocznie nie którzy są nie odpowiedzialni!! dzieci trzeba wychować!!! a nie traktować jak lalki!!!
2011-04-15 22:57:45
Bo drogie zbulwersowane czytelniczki są różne sytuacje życiowe. Umiecie jak nikt inny obrzydzić ojcostwo do ostatniej nutki. Żeby zacząć jakiekolwiek życie też są potrzebne pieniądze a nie każdy ma ich tyle by płacić alimenty za dzieci do których nie ma dostępu, albo i jest jeszcze lepiej - są nastawiane przez kochaną Mamusię, że Tatuś jest najgorszy... Niedobrze mi się robi jak słucham o wywodach moralnych - nie wiecie jaka jest sytuacja to się nie odzywajcie. Różnie bywa...
2011-04-03 21:52:02
DRODZY CZYTELNICY JAK CZYTAM WASZE KOMENTARZE TO KREW MNIE ZALEWA. NIE JESTEM POSTRONIE ZADNEGO RODZICA A W WASZYCH KŁÓTNIACH CIERPIĄ TYLKO DZIECI A WY O TYM ZAPOMINACIE.GDZIE SIE PODZIAŁA WASZA MIŁOŚC DO SIEBIE.OBSERWUJĄC SOWJE KOLEŻANKI TO WIDZE ŻE KOBIETĄ ZALEŻY TYKO NA PIENIĄDZACH A NIE NA TYM ABY KONTAKTY MIEDZY RODZICAMI A DZIECKIEM BYŁY JAK NAJ LEPSZE. JAK KOBIETY ZDECYDOWAŁ SIĘ NA ROZWÓD TO NICH RADZĄ SOBIE SAME TAKĄ PODJEŁY DECYZJE. A W NASZYM KRAJU SĄDY MYŚLĄ ŻE MAMA JEST NAJLEPSZA A OJCIE TO TEN PRZEZ KTÓREGO ROZPADŁO SIĘ MAŁŻENSTWO I TO TEN KTÓRY NIE CHCE PŁACIC ALIMENTY. POPROSTU BYŁY FACET NIE MOŻE MIEC LEPIEJ OD NAS KOBIET. DROGIE KOBIETY PORA DOROSNĄC DO ŻYCIA. KAŻDY JEST KOWALEM WŁASNEGO LOSU. POZDRAWIAM
2011-03-20 11:43:40
PRZECZYTALAM PRAWIE WSZYSTKIE KOMENYARZE I JESTEM ZDUMIONA MYSLENIEM NIEKTORYCH PSEUDO TATUSIOW,DZIWI FAKT BEZUSTANNEJ WALKI WLASCIWIE O CO? O GOWNIANE PIENIADZE ZASADZONE NA WLASNE DZIECI,DLACZEGO NIE WALCZYCIE O NOCNE WSTAWANIE DO DZIECKA KIEDY PLACZE BO MA KOLKI, DLACZEGO NIE BLAGACIE NAS MATKI O TO ABYSMY DALY WAM MOZLIWOSC TRZYMANIA DZIECKA NA REKACH PRZY JEDNOCZESNYM TRZYMANIU ZAKUPOW W KAZDEJ RECE PO 10 KILO CZEMU NAS NIE PROSICIE O STANIE CODZIENNE PRZY GARACH ABY UGOTOWAC COS DLA WASZEGO PRZECIEZ DZIECKA ABY PRAWIDLOWO ROSLO,DLACZEGO NIE PROSICIE O POSPRZATANIE MIESZKANIA,ZMYWANIE,PRANIE,ODRABIANIE LEKCJI ODPOWIADANIE BEZUSTANNIE NA ZADAWANE PYTANIA CZEMU NIE PROSICIE O PROBLEMY,KTORE CZESTO MAMY PO ROZWODACH MOWICIE,ZE JESTESMY MATERIALISTKAMI A KIM WY JESTESCIE ? PRZECIEZ PRZEZ TE KOMENTARZE PRZEWIJA SIE TYLKO TEMAT PIENIEDZY,KTORE MY WAM NIBY WYDZIERAMY BO TAK PRAWDE POWIEDZIAWSZY PIENIADZE TO TYLKO DODATEK DO OGROMU OBOWIAZKOW,KTORE NA NAS SPADAJA GDY ZOSTAJEMY SAME,SZKODA SLOW NA TATUSIOW,KTORZY 2 RAZY W TYGODNIU ZABIORA DZIECI NA 2 GODZINNY SPACER AZ PELNE 4 GODZINY ZABRANE Z 84 Z CALEGO TYGODNIA TOZ TO SKANDAL ABY WAS AZ TAK OBCIAZAC
2011-03-03 12:58:35
można wiele mówić o tych sprawach ale płaciłem przez 20 lat alimenty , i co z tego moja '"córka " pije ćpa nie uczy sie jak zaprzestałem płacić to poszła do funduszu bo juz 4 raz zmienia szkołe . uczy się czy nie uczy a opieka jej daje zarabiam 1400 zł mam 2 dzieci a komornik zabiera mi 60 procent wypłaty bo zgodnie z prawem "" nowym "" zaprzestałem płacić ,, teraz mam 480 zł na 4 0soby a leń ma 700 byłem w sądzie o zniesienie ,, to nic nie dało sprawa trwała rok i co nic bardziej mylnego przegrałem bo moja rodzina się nie liczy tylko 23 leń który z własnej winy zaniedbał szkołe ale co tam dla śędziny masz dać leniowi a co to ją obchodzi że ty zdechniesz tata to wół do roboty a ja idę na bibe "" a co to mnie że on nie ma za co żyć "" jeżeli ktoś może pomóc to bede wdzięczny
2011-02-22 12:45:20
Szkoda tylko Waszych dzieci bando degeneratów.
2011-02-15 13:52:25
ja dziwię się mezczyznom ,ze siedzą cicho i nie walczą o sprawiedliwość.Opiszę przypadek ,w którym kobieta nie wyraża zgody na badania DNA,bo ma powod strach przed ujawnieniem prawdy ,że ojcem jej 18-to letniej córki nie jest człowiek ,którego podala jako ojca i ze strachu w Prokuraturze nie wyraziła zgody na badania twierdząc,że nie chce on płacic alimentów i dlatego wypiera się dziecka. Właśnie w marcu bedą takie badania ponieważ córka tej kobiety dowiedziała się przypadkiem,ze wogole taka sprawa sie toczy w Prokuraturze ,ponieważ matka sie jej nie przyznała.Kiedy sprawa trafiła doProkuratury to chcac zastraszyc mezczyzne,ktorego podala jako ojca wniosla do Sadu o podwyższenie alimentow jednocześnie nie wyrazając zgody na badania. WŁAŚNIE SPEŁNIA SIE WSZYSTKO TO CO POWIEDZIALA MI WROZKA. JEZELI KTOŚ NIE WIERZY TO W SPRAWDZONYCH WARTO.JEJ CÓRKA JUZ JĄ PODEJRZEWA O OSZUSTWO I SA MIĘDZY NIMI KLOÓTNIE ,ALE JESZCZE MA WŁADZE TYLKO DO 26 LUTEGO. WŁAŚNIE WTEDY JEJ CORKA KOŃCZY 18 LAT I JUZ WYRAZIŁA ZGODĘ NA BADANIA. USTAWODAWCA POWINIEN KARAĆ TAKIE OSZUSTKI WYSOKIMI KARAMI I ZOBOWIĄZAĆ JE DO ZWROTU WSZYSTKICH WYŁUDDZONYCH PIENIEDZY ,A NIE CHRONIC JE I ICH ROZWIAZŁY TRYB ŻYCIA.
2011-02-01 23:29:26
Ja tam płacę 36 000zł na byłą i 3 dzieci i zawsze dobrowolnie płaciłem a ona i tak mnie juz dwa razy do komornika podała o egzekucję, musiałem załorzyć sprawę o zniesienie egzekucji i cągnie się już ponad rok. Kobiety są złośliwe i tyle.
2011-01-15 17:02:55
do uzytkownika ucziciwy
alimenty placisz na swoje dziecko, nie na matke. kazdy z rodzicow powininen lozyc na dziecko, jesli jeden zarabia bardzo duzo to dzieli sie tym standardem zycia z dzieckiem. skoro matka ma powierzona opieke to na jej rece placisz pieniadze. co w tym dziwnego? jak bedziesz zarabial 100 tys na miesiac to beda bardzo wysokie alimenty na dziecko, bo to Twoje dziecko i masz obowiazek dac dziecku taka sama stope zyciowa na jakiej Ty zyjesz.
to ze dochodzi do naduzyc ze strony drugiego rodzica, nie zwalania z obowiazku lozenia na dziecko (nie na matke) w stopniu odpowiadajacym zarobkom - jesli beda gigantyczne, alimenty powinny byc gigantyczne.
2010-12-22 10:16:01
witam a co powiecie o takim przypadku ? Mam córkę nieślubną 14 lat na którą płacę 1300 zł i obecnie grozi mi kolejne podwyzszenie alimentów. Wszystko dlatego że jestem dobrze wykształcony, dobrze zarabiam i ciężko pracuję a matka córki nie ma wykształcenia, nigdy nie pracowała na stałe i twierdzi że wobec tego ja powinienem wyrównac standart zycia dziecka . Czy alimenty to haracz od zarobków ? Czy to działa jak opłata dla mafii- im więcej zarabiasz tym wiecej płac a matka nie musi nic robic ?? Na pewno słyszeliście o przypadku T.Golloba który płaci na córkę 6000 zł a grozi mu znowu podwyższenie . Na pewno słyszaliście też o Orłosiu, który placi gigantyczne alimenty i groziło mu bankructwo z powodu nienasycenia matki. Czy to się nigdy nie skończy ? Czy Polska bedzie wrezszcie państwem ludzi pracy czy państwem -rajem dla pasożytów ?
2010-12-19 14:25:00
Należy się strzec skąpych ojców i zachłannych matek. I zastanowić się, czy dałbyś/dałabyś radę wychować dzieci za pieniądze uzyskane od drugiego rodzica, gdyby role się odwróciły. Zawsze mnie zastanawiało, jak to jest że rodzic alimentacyjny zawsze uważa, że to co daje to i tak jest za dużo ( bo daje na dziecko, a na pewno korzysta z tego opiekun). Ciekae, czy gdyby role się odwróciły to czy dalej podtrzymywałby swoje zdanie?
2010-11-11 17:40:34
Witam jestem po części po stronie matek samotnie wychowujących dzieci, także po stronie ojców płacących na swoje dzieci. Przedstawie wam moją sutuację, którą zostawiam waszej ocenie. Mam 6 letnią Córkę którą kocham bezwzględnie, los chciał że nie stety z matką dziecka rozstałem się gdy dziecko miało 3 latka. Rozwód nastąpił bez orzekania o winę ponieważ nie chciałem się szarpać i wyciagać wszystkich brudów przed sądem. Była żona chciała 500zł alimentów sąd przyznał 350 moje zarobki oscylują w granicach około 3000 tys.zł miesięcznie, ponieważ tyram na dwa etaty.Po dwóch latach matka dziecka składa wniosek o podwyższenie do 550 zł miesiecznie. Ogólnie mam wydatków ponad 2500zł miesiecznie ,kredyty,opłaty,szkoła,i inne.Dzieckiem się interesuje zabieram je raz dwa razy w tygodniu i spe łniam jej zachcianki i umilam czas różnymi wyjsciami, baseny, cyrki, teatry, kina itp. Wiem że sytuacja sie nie zmieni i dalej bede musiał dodatkowo kupywać ciuchy i zabawki. Sądy jednak są przychylne kobietom które grają nie winne,poszkodowane,i przyznają jak leci.Większość bab jest strasznie wyrafinowanych którym nie zależy na dobru dziecka tylko własnym i zawsze im będzie mało, chciały by za darmo nie wiadomo ile nie dają nic od siebie. Ogarnijcie się i miejcie troche własnej godności i Honoru.
2010-11-09 15:38:40
cytat... Oczywiście niektorzy faceci w rzeczy samej należą do dawców spermy którzy po dokonaniu aktu współżycia nie chcą widzieć żadnych konsekwencji swojego wybryku.. Jednakże po stronie kobiet też niejednokrotnie istnieje brak odpowiedzialności.. Coraz częściej kobiety traktują seks jako formę samozadowolenia, gdzie nie ma miejsca na odpowiedzialność, a facetow traktują jak żywe wibratory... Nie chcę stawać ani po stronie mężczyzn ani po stronie kobiet. Chciałbym tylko zaznaczyć, że jeżeli dwoje dorosłych ludzi idzie do łóżka, wówczas powinni zdawać sobie sprawę, kim jest ich seksualny partner, czy mogą na nim polegać oraz czy są gotowi podjąć odpowiedzialność w przypadku przysłowiowej wpadki.. Jeżeli chodzi o to czy prawo dyskryminuje kobiety czy też nie, mógłym snuć dłuugie rozważania jako że jestem prawnikiem i problem jest mi znany od kuchni. Obowiązujące od stycznia przepisy dotyczące emerytur kapitałowych z pewnością kobiety krzywdzą, zaś przepisy kodeksu rodzinnego szczególnie w przypadku podziału majatku rozwodowego odnoszą się do kobiety z należnym jej szacunkiem.. Reasumując. Żyjemy w XXI wieku więc zamiast ślepo polegać na antykoncepcji może najpierw upewnijmy się czy możemy polegać na swoim partnerze.. To zaś wymaga czasu, zaangażowania, wysiłku a na ten zwykle nas współczesnych nie stać... Aha i właśnie... Możecie nie zgadzać się z moją opinią, ale wypracowałem ją sobie przyglądając się od strony praktycznej sprawom rozwodowym... hmmm może to i prawda Panie Prawniku,ale nie piszemy tutaj o rozwodach,a o wychowywaniu dzieci i o odpowiedzialności obojga rodziców z tym związanej, myślę,że kobiety nie czują się dyskryminowane,ale niewiele mężczyźni dają od siebie i z siebie... tak to prawda,że można było najpierw pomyśleć,ale gdyby wiadomo było,że człowiek się przewróci,to najpierw pewnie by usiadł... gratulacje dla tych panów,którzy pisali o sposobach wymigiwania się od płacenia alimentów,wychodzi na to,że wy możecie żyć,a my kobiety-samotne matki-nie.... ktoś napisał,że obowiązek łożenia na dziecko czy dzieci mają oboje rodziców,tak prawda, lecz wielokrotnie jest tak,że przez to,że matka samotnie wychowuje dzieci,nie ma mozliwości pójścia do pracy, był czas,kiedy pracowałam na dwa etaty,bo trzebabyło wysłać dzieci do szkoły,opłacić rachunki, zapłacić za stancję, wykupić leki itp itd a alimentów tyle co kot napłakał,a gdzie tu równy podział w sensie łożenia na te dzieciaki,nie mówiąc o obowiaku wychowawczym?! wy panowie chcecie żyć,a co z nami??? jeszcze raz gratuluję pomysłowości,ale mam nadzieję,że jeśli kiedykolwiek obudzi się w was instykt ojcowski,to niejedne dziecko napluje wam w twarz,ja życzę tego ojcom moich dzieciaków
2010-10-28 00:56:25
Ja wychowuje corke sama od 1 dni zycia,mieszkalam na stancji ,wystaralam sie o mieszkania z urzedu miasta-czekalam na nie 5 lat.Ojciec tylko placi alimenty,nie interesuje sie dzieckiem ,ktore ma w chwili obecnej 16 lat.myslalam ze nia dam sobie rady,bylo ciezko,corka jak byla mala ciagle chorowala,nie moglam isc do pracy.ALE dalam sobie rade.teraz jest juz duza,bardzo dobrze sie uczy,rozpoczela nauke w liceum i jestem z niej bardzo dumna.szkoda tylko ze nie ma przy niej ojca.Dzieci powinni miec dwoje rodzicow.Ale tak sie ulozylo.DODAM ZE OTRZYMUJE NA CORKE ALIMENTY 320 ZL MIESIECZNIE.To tylko 10 zl na dzien.Smiechu warte.pracuje a nadal finansowo jest ciezko,zrobie oplaty i zostaje troszke na zycie.
2010-09-09 12:56:51
do mario!!! sam jesteś tępą k..wą płać szmaciarzu za same słownictwo dla Twojej informacji siedze za granicą kasy mam nie mało a tatuś płaci mi na 3 letniego syna 700zł przy zarobku 1600zł haha i kto jest tępy Wyyyyy chłopy
2010-08-26 00:19:08
zamknąć mordy tępe k..rwy wy tylko hajsu chcecie wytrzeć wami podłogę się nadajecie!Zagazować Was a bachory do placówki!
2010-08-04 23:04:18
Pozwij do sądu najbliższą rodzinę byłej żony. Może to być ojciec, matka, brat, siostra, dziadek, babcia. Można pozwać jedną z osób lub kilka naraz. Jest to uwarunkowane ich dochodami i wysokością żądanych alimentów.Nie musisz udowadniać że byłej nie ma w Polsce!Jeśli chodzi o zaległe alimenty dobrze jest złożyć pozew do Sadu Cywilnego o zapłatę(na formularzu urzędowym). Sprawa przeważnie przebiega bez wzywania stron. Kończy wydaniem nakazu zapłaty i klauzuli wykonalności. Wtedy można ściągać należności z jej dóbr (konta bankowe, ruchomości i nieruchomości). W razie wątpliwości proszę zostawić pytanie dla Lumbago66. Mam spore doswiadczenie i wiedzę w tych sprawach.
2010-07-14 18:42:39
W każdej chwili możesz złożyć pozew o alimenty wiek dziecka nie ma znaczenia. Dziecko do póki się uczy może starać się o alimenty. Ja wystąpiłam o alimenty, gdy dziecko miało pół roku. Dziecko jest małe i Ty możesz je reprezentować w sądzie. Powodzenia.
2010-06-28 23:16:31
Witam. Mam pytanie.Wychowuje 2 dzieci,mam zasądzone 200 zł na nie.Kwota śmieszna. Chce zrobić o podwyżke alimentów ale nie znam adresu byłej żony,wiem tylko ze przebywa w Szkocji.Dodam jeszcze że od litopada 2009 nie płaci.Co moge w tej sytuacji zrobić,gdzie moge się udać o pomoc.
2010-06-25 09:13:53
Witam ......Mam pytanie byIy maz wniosI wniosek na obnizenie aIimentow ......powody ktore podaje to narodzenie sie dziecka i mase kredytow i kart do spIaty nakupowaI sobie samochod i inny sprzet RTV i AGD w caIe nie potrzebne do zycia i nagIe oswiadcza ze nie ma za co zyc .....to jakies chore .Ja jestem po operacji kregosIupa i czeka mnie nastepna operacja mam swiadczenie rehabiItacyjne a byIy maz sugeruje ze powinnam isc do pracy dorobic.To ja zyje z miesiac na miesica tu pozycze tam oddam itd ...i buntuje mi dzieci ze aIImenty sa ich .........i jak im nie kupie tego co chce to mnie zaIatwi.....
2010-06-20 21:42:00
WITAM SERDECZNIE , MAM PYTANIE , JEŚLI MOJA CÓRKA MA 3LATA I 3 MISIĄCE TO MOGĘ JESZCZE ZŁOŻYĆ POZEW O ALIMENTY? PROSZĘ O ODPOWIEDŹ.
2010-06-16 18:19:36
Witam wszystkich. Tak sobie siedzę i czytam te Wasze komentarze i krew mnie zalewa.Ja urodziłam dziecko mając 20 lat,córeczka miała rok jak się rozstaliśmy, trudno tak wyszło. Przez 2,5 roku radziłam sobie sama. Żeby nie to że miałam jeszcze rentę po ojcu plus alimenty po 300 to jadłybyśmy suchy chleb. To nie jest tak że wyzyskujemy od Was alimenty bo to jest za przeproszeniem wasz zasrany obowiązek. Nie mogłam wtedy iść do pracy bo dziecko było za małe a za opiekunkę zapłaciłabym więcej niż bym zarobiła więc powiedzcie mi mądrzy mężczyżni za co miałabym te bogu ducha winne dziecko utrzymać kupić pieluchy, mleko ubrania bo dziecko rośnie, zabawki i inne rzeczy. Pomyślcie czasami chłopacy zanim coś napiszecie. Obecnie córka ma 5,5 roku swojego ojca widziała ostatni raz mając 1 rok nie pamięta go. Pozbawiłam go władzy rodzicielskiej bo nie interesował się dzieckiem wymazał swoje dziecko ze swojego życia. Ja mu nie utrudniałam kontaktów po prostu sam tego nie chciał. To może waszym zdaniem chłopcy jeszcze miałam do niego dzwonić i prosić żeby odwiedził dziecko powiedziałam sobie nic na siłę. W tej chwili od 2 lat mam męża, nie mamy jeszcze wspólnych dzieci ale mąż mój traktuje nasze dziecko jakby był jej prawdziwym ojcem kocha moją córkę i robi wszystko żeby była szczęśliwa i żeby nic jej nie brakował. Powiem jeszcze raz to jest wasz obowiązek płacenia alimentów i nie wywiniecie się od tego. A wy dziewczyny nie martwcie się zobaczycie że wszystko się ułoży tylko trzeba tego bardzo chcieć.Ja sama tego doświadczyłam. Powodzenia mamuśki
2010-03-30 10:40:52
Za sprawę o alimenty nie płacisz, płaci za nią pozwany, jeśli chodzi o adwokata to nie wiem. Zanosisz pozew w 3 egz i czekasz na rozprawę.
2010-03-25 00:32:09
A co powiecie na taki fakt,mówicie tu o kobietach leniach,żeby się wzieły do pracy.No to opowiem Wam coś.Mam 3 dzieci,najstarszy ma 21 lat i orzeczenie o niepełnosprawności 2 grupa,córkę 18 lat,jeszcze się uczy i synka lat 9.Od 3 lat jestem sama,nie wyszło,trudno.Rozwod bez orzekania o winie,poszłam na to,po co się szarpać.Nie chciałam podziału majątku,bo miał nam pomagać,nadmieniam że mam za sobą prawie 20 lat małzeństwa.Sama dzieci wychowałam bo on pracował.Tak zgoda od 8 do 17,a potem koledzy.Jak szedł do pracy to dzieci spały,jak wracał już spały,nawet w dni wolne też go nie widziały,mam zasądzone alimenty w kwocie 800 zł i wnoszę o podwyżkę,wiecie ile on zarabia 1000 euro,a płaci nędzne grosze ja mam opłat stałych prawie 700 stówek.Zrzekłam się wszystkiego,bo jeszcze wieżylam że rozstał się ze mną a nie z dziecmi,ale facet jak się rozstaje to odrazu ze wszystkimi,to nie wporządku,to ja siedziałam z nimi jak były chore,to ja piorę sprzątam gotuję i jestem do ich dyspozycji,a tatuś jak przyjedzie do kraju to albo się zainteresuje albo oleje,bo znajomych odwiedza,ja sama jestem chora mam astmę i chore serce,londuję u lekarzy w szpitalach ale to on ma prawo,a nie ja.ja się miotam,bo to co on wysyła to tak naprawde starcza na wyżywienie,z mojej strony ja opałacam wszystko a dzieci potrzebują jeszcze środków czystości,ubrań,ksiązek,mały zabawek,to też chyba wazne dlarozwoju dzieci,wiecie ile ja na nie wydaję?Właśnie sobie zrobilam wyliczenie 1.480 zł z opłatami i gdyby nie mój przyjaciel który jest ze mną zginelibyśmy.On też ma dziecko,ale ja jego byłej żonie zazdroszczę,bo koszty dziecka rozbijają na pół,i jeszcze oprócz tego dostaje od mojego partnera jego córka wiele prezentó i to sporej wartości.Odwiedza nas 1 raz a czasem 2 razy w niesiącu i nigdy nie jedzie do domu z pustymi rękami i to jest ojciec.A ten moj ex wyportkwał mnie i swoje dzieci i się jeszcze cieszy,a ja jestem głupia frajerka.I powiedz mi jeden z drugim że to sprawiedliwość,chyba wasza.Są też faceci którzy się poczuwają ale takich jest mniej.Dziewczyny cały tród spoczywa na Was nie bądzcie głupie,faceci was nie pożałują,taka jest prawda,a leki i wszystko inne kosztuje,nikt za darmo nic nie ma a dla dzieci warto walczyć,gdyby moje dzieci były z moim byłym a ja zapłaciłabym tylko te 800 i zero zainteresowania dziećmi to każde wakacje spędzałabym na majorce,a tak no to 21 lat ja urlopu nie miałam,po pierwsze nie mam możliwości bo dziecko małe,a po drugie finansów tez brak,a co mój terażniejszy facet ma płacic na nie swoje dzieci?On może mnie utrzymać,ale dzieci mają oboje rpdziców.Prawda?Więc brońcie się dziewczyny,bo wam się tez należy.Wy nie macie możliwości wyjść kiedy chcecie,zrobić co chcecie,bo dzieci.Więc trzymajcie się i nie dajcie się!!!!!!
2010-03-17 16:28:43
Witam wszystkich. Mam pytanie: Czy składając pozew o alimenty będę musiała zapłacić za rozprawę i adwokata? W chwili obecnej nie stać mnie na to i kompletnie nie wiem co mam zrobić. Proszę o odpowiedź
2010-03-16 15:08:17
URODZIŁAM DZIECKO MAJĄC 18 LAT NIE JESTEM Z OJCEM DZIECKA PONIEWAŻ MNIE ZDRADZIŁ I ZOSTAWIŁ GDY BYŁAM W 3 MIESIĄCU CIĄŻY NASZCZĘŚCIE POZNAŁAM CHŁOPAKA KÓRY SAM ZAPROPONOWAŁ ŻE DA MOJEMU SYNKOWI SWOJE NAZWISKO JEST DLA NIEGO PRAWDZIWYM OJCEM A NIE TĄ ŁACHUDRĄ KTÓRA NAWET SIĘ DZIECKIEM NIE INTERESUJE NIE CHCIELIŚMY OD TEGO PRUŻNIOKA BIOLOGICZNEGO OJCA MOJWGO SYNKA ANI GROSZA NIECH SOBIE ZOZTAWI TE ŚMIERDZĄCE PARE GROSZY DLA SWOICH DZIECI A MA ICH JUŻ Z TĄ KRETYNKĄ KTÓRA Z NIM JEST DWOJE A ONA MA JESZCZE CÓRKĘ Z MAŁŻEŃSTWA KTÓRE TEN PRÓŻNIOK ROZBIŁ ALE DALEJ NIE JEST PO ROZWODZIE I JEGO DZIECI MAJĄ NAZWISKO JEJ MĘŻA ŚMIECHU WARTE.MINĘŁY JUŻ CZTERY I PÓŁ ROKU JESTEM MATKĄ DWÓJKI WSPANIAŁYCH DZIECI I MAM WSPANIAŁEGO FACETA Z TAMTYM NIE UTRZYMUJE KONTAKTU ON ZRESZTĄ TEŻ NIE INTERESUJE SIĘ SYNEM I BARDZO DOBRZE BO TATĄ MÓJ SYN MOŻE NAZWAĆ PARTNERA KTÓRY BYŁ PRZY NIM KIEDY SIĘ URODZIŁ,KTÓRY ZMIENIAŁ MU PIELUSZKI I SIĘ Z NIM BAWIŁ JESTKOCHANY SZANUJE MNIE I DZIECI I JESTEM MU ZA TO WDZIĘCZNA.KAŻDY FRAJER UMIE ZROBIĆ DZIECKO ALE WYCHOWAĆ TYLKO PRAWDZIWY OJCIEC.WSZYSTKIM KOBIETOM ŻYCZE TAKIEGO PARTNERA JAKIEGO MAM JA. A TYM SKUBAŃCOM CO TYLKO DZIECI ROBIĄ UDŁAWCIE SIĘ SWOIMI MARNYMI ALIMENTAMI WSADZCIE JE SOBIE GŁEBOKO W TYŁKI ZASRAŃCY!!!
2010-02-16 18:23:32
Alimenciarz masz racje.Ja robilem na legalu przez rok,mialem troche zadluzenia,wiec pobieral komornik60%wynagrodzenia z pensji.Probowalem sie z byla dogadac w sprawie to olala sprawe,na swoje wlasne zyczenie pozbawila syna alimentow.Bo Mi chciala zrobic na zlosc,teraz jak nieruszy czterech liter do pracy to bedzie jadla kit z okien.Poprostu po potraceniach ledwo wystarczylo na oplaty czynszu i swiatla oraz wyzywienia,a na bilet miesieczny wcale.Teraz robie na czarno.Jak zmienia prawo potracania wynagrodzenia na 40%to bede robil legalnie.
2010-01-10 15:28:30
Faceci przynajmniej niektórzy godności nie mają jak jesteście takie mądrale to sami utrzymujcie się za taką samą kasę jaką płacicie na własne dzieci wtedy zaczniecie gadać ludzkim głosem.A szanowne panie bierzcie się do roboty bo kasa nie jest dla was tylko dla waszych dzieci.A co do drugich żon widziały gały co brały więc po jasną cholerę teraz marudzicie że facet musi płacić zaróbcie na siebie i wasze dzieci tak samo jak inne.
2009-12-25 23:25:22
mam za soba te sprawy samotnie wychwywalam dwoch synow tak, tak unosilam sie honorem i wstydzilam sie isc do sadu po podwyzke alimentow do teeraz nie wiem co to sa wczasy bo ciagle problemy ojciec nie podziekowal za wychowanie dzieci i dzisiaj zaluje ze nie dokopalam mu dobrych alimentow bo bylo od kogo moje zmeczenie czuje do dzisiaj kobiety mam 58 lat jezeli jest mozliwosc walczcie o kazdy grosz bo wychowanie kosztuje w Polsce mamy kiepskie prawo od trzech latach jestem w niemczech tu to dopiero rozliczaja sie z ojcami ,moi synowie maja dzieci jezeli by cos nie daj boze sama ciagle bede przypominac synowym o walczenie o wysokie alimenty ,zeby taki nie myslal ze wszystko mu wolno napluc na dzieci i zrobic nastepne ,wiem ze matka na pewno da dzieciom chce zeby moje wnuki nie mialy biedy i prosze mi tu mlode panie nie pisac ze poprzednia zona sie msci bo chce alimenty na dziecko milcz i bierz z niej przyklad bo jak ciebie porzuci z dzieckim to dokopiesz mu jeszcze wiecej ,faceci musza sie zastanawiac gdzie zostawiaja swója sperme moja matka zawsze mowila sperma musi pozostac na zewnatrz w ten to sposob mozna uniknac nie chcianych dzieci i alimentow ,a panie zastanawiajcie sie komu oddajecie swoje cialo zeby w razie draki bylo z kogo sciagnac kase ,
2009-11-05 12:38:10

